Trip ke Pulau Pangkor

Posted by iwan | Posted in



Salam sahabat semua. Dah lama saye tak tulis artikel dalam blog ni. Kali ni saya nak kongsi pengalaman pergi ke Pulau Pangkor, Perak. Dah lame saya nak pergi, tapi disebabkan kerja banyak kat office terpakselah ditangguhkan.

Akhirnya, pada 20/01/2011 saya sampai di Pulau Pangkor.

Ok...saya pun tak nak tulis panjang lebar. Jom tengok gambar-gambar yang sempat saya rakamkan di Pulau Pangkor.




Ini adalah salah 1 feri yang membawa penumpang untuk pergi ke Pulau Pangkor. Feri ni masa di Jeti lumut.Perjalanan untuk ke Jeti Pangkor lebih kurang dalam 30 minit. Jadul perjalanan ke Jeti Pangkor dari 6.30 pagi - 8.30 malam.




Ini pula gambar dari atas jeti Pulau Pangkor. Penduduk Pulau ini kebanyakannya adalah nelayan.




Saya sempat juga bergambar di atas jeti Pangkor ni. Jeti Pangkor ni memang cantik.



Papan tanda berhampiran dengan pintu keluar Jeti Pangkor. Pengangkutan sewa seperti motosikal, kereta, van, basikal dll.





Di Pangkor juga terdapat peninggalan sejarah seperti batu bersurat ini.












Ini adalah salah satu peninggalan sejarah iaitu kota belanda. Sesiapa yang ingin tahu lebih lanjut tentang kota belanda bolehlah berkunjung sendiri. hehehe...



Ini adalah pemandangan Pangkor Laut dari Pulau Pangkor. Pangkor Laut adalah salah satu pulau yang cantik. Hanya orang yang hendak menginap saja boleh pergi ke sana dengan kapal khas.






Kami sempat jugak bergambar sebagai kenang-kenangan. Maklum la jarang sampai sana.hehehe...







Antara pemandangan-pemandangan yang dapat kami rakamkan.






Akhirnya, sempat juga kami pergi snorkeling. Ini adalah kali ke-2 selepas Tioman. hehehe

Ok lah... ini saja gambar-gambar yang sempat saya upload...


Terima kasih.....



Comments (1)

  1. hehe..sakan naa bejalan2..ske la tu..hehehe